CANON LANSERAR NY VARUMÄRKESPLATTFORM – LIVE FOR THE STORY OCH SÖKER DEN ULTIMATA STORYTELLERN

En storyteller som får betald semester och resa jorden runt i ett helt år. Det är vad Canon nu letar efter. Den som får jobbet som Canons nya storyteller kommer att jaga sommaren jorden runt och skapa 365 berättelser med hjälp av en kamera.



En storyteller som får betald semester och resa jorden runt i ett helt år. Det är vad Canon nu letar efter. Den som får jobbet som Canons nya storyteller kommer att jaga sommaren jorden runt och skapa 365 berättelser med hjälp av en kamera. Kampanjen 365 days of Summer är en aktivering i Canons nya varumärkesplattform som går under benämningen Live for the Story och som nu lanseras i 19 länder.

Varenda dag laddas 200 miljoner foton upp på Facebook och 95 miljoner filmer och foton på Instagram. Vi lever i en bildkultur där vi oftare delar foton än berättelser. Canons nya varumärkesplattform, ‘Live for the story’, uppmuntrar människor att skapa minnen av alla tillfällen i livet, oavsett vad de gör eller var de är.  Den rullas i dag ut i nitton europeiska länder.

I samband med detta söker Canon den ultimata storytellern, någon som inte enbart dränker sina vänner och bekanta i selfies eller med bilder på katter och den senaste lunchen. Nu börjar jakten på en kreativ person som under ett år kan tänka sig resa jorden runt och skapa 365 inspirerande berättelser med olika sommarmotiv. Vinnaren kommer att följa värmen månad efter månad, från platser som exempelvis Lissabon och Melbourne till Rio och Buenos Aires.

Vem som helst kan bli Canons nya storyteller och den som väcker liv i konsten att berätta en god berättelse. Det är bara att ansöka via Instagram genom att skicka in sin mest minnesvärda sommarberättelse och tagga den @canonnordic och #LiveForTheStory. Vinnaren kommer att utses av skådespelerskan, producenten, musikern och storytellern Zoe Kravitz, dotter till Lenny Kravitz. 

– Sommaren är en tid av spontanitet och att leva i nuet. Vi vill uppmuntra människor att njuta till fullo av varje sekund, för att det är då de bästa historierna skapas, säger Zoe Kravitz.

– Vi hoppas nu att många tar chansen att få bli vår nya storyteller och fortsätta inspirera oss i 365 dagar framåt. Någon som kan få oss alla att ”Live For The Story” varje dag så att vi inte missar de fina ögonblicken, säger Helen Iwefors-Häggblom kommunikationschef Canon Sverige.

För att inspirera andra har Zoë skapat en egen berättelse som reflekterar över några av hennes bästa somrar New York. Gå in här:  för att se filmen och få mer information om kampanjen 365 Days of Summer.

Vinnarbidraget blir bedömt utifrån berättarförmåga, visuell dragningskraft, originalitet och inspirerande kvaliteter. Tävlingen startar den 17 maj (kl. 09:00 svensk tid) och pågår till och med den 28 juni (kl. 23:59 svensk tid). Den som vinner får alla utgifter betalda och chans till en årslång semester. 

canon kamera fotografi