Inredningssajten Roomly gör om sin startsida

Senast vi skrev om Roomly.se handlade det om deras statistiksiffror för 2015. Sedan lansering i början av sommaren 2015 har sajten haft omkring 800 000 besökare och omkring 250 000 köpklick.



Den svenska marknadsplatsen för inredning och design vi har skrivit om en hel del innan får nu nytt ansikte på startsidan. Under ett halvår har sajten sett princip likadan ut förutom några bildändringar. Nu får sidan dock en helt ny look som ska locka till fler köp och enklare navigering.

Senast vi skrev om Roomly.se handlade det om deras statistiksiffror för 2015. Sedan lansering i början av sommaren 2015 har sajten haft omkring 800 000 besökare och omkring 250 000 köpklick. Rätt bra statistik för en hemsida på drygt ett halv år. Nu ser det ut som Roomly går på högvarv och bygger om och gör tjänsten lättare att använda.

” Vi vill skippa alla onödiga klick och steg som inte behövs för att en besökare ska komma åt den information och produkt som eftersöks. Därför kommer vi nu under våren att göra det mycket enklare att hitta rätt. Vår filtreringsfunktion kommer också att få sig ett lyft då algoritmer och val kommer att förbättras ”

Sajten har också påbörjat en större marknadsföringskampanj som började rullas ut i mitten av februari. Den kommer att fortsätta under våren vilket företaget ser som en stor faktor till ytterligare ökning i besök och försäljning.

Rykten har också gått om att företaget är på gång att få in ytterligare arbetskraft nu under våren. Men mer om det får vi se senare i år.

Kika in den nya startsidan på Roomly här!